Facelift obličeje a krku

Ceník facelift zákroků

Face lift (SMAS) od 45 000 Kč
MACS lift od 39 000 Kč

Vypnutí kůže obličeje a krku-facelifting, MACS a SMAS (u žen i mužů)

U vypnutí kůže (lifting) obličeje rozlišujeme vypnutí převážně obličejové části-MACS lift , dále pak lifting obličeje a krku-facelift (SMAS). Lifting kůže na obličeji a krku se provádí při snížení elasticity a kvality kůže způsobené věkem, zevními podmínkami či kouřením. Rozdíly v typech operací a indikací těchto výkonů se dovíte při pohovoru s operatérem. Vypnutím obličejové kůže čas nezastavíme, můžeme však trvale vytvořit dojem tváře o osm až deset let mladší než jsou vaši vrstevníci.

MACS lift

(Minimal Access Cranial Suspension) se liší od SMAS faceliftu kratšími jizvami umístěnými před uchem a na spánku a menším tahem na tkáně. Zatímco u SMAS liftu je tah hlavně dozadu a nahoru, u MACS je tah na tkáně vertikální. Využívá se hlavně tam, kde je kůže méně povadlá a povislá. Jeho výhodou je rychlejší hojení ran a přirozenější výraz obličeje. Operace MACS se provádí na našem pracovišti v lokální anestezii a trvá cca 90 minut, doba rekonvalescence je zhruba 5-7 dní v domácím ošetřování. Otoky a modřiny v obličeji jsou minimální. Efekt operace je velmi dobrý a pacienti/tky vyhlížejí po operaci mladší o deset let než jejich neoperovaní vrstevníci.

Facelift (SMAS)

Má poměrně dlouhou životnost a pacienti, kteří podstoupili tento zákrok, vyhlížejí trvale mladší, než vrstevníci bez faceliftu. Operace se provádí v kombinaci místního a celkového znecitlivění. Celkové znecitlivění může být buď celková anestezie nebo tzv. analgosedace (anestezie řízená nitrožilně). Operace trvá 60 až 90 minut, k šití ran se používá jak vstřebatelný, tak nevstřebatelný materiál. Někdy se zavádí jemné trubičkové drény.

Pooperační průběh

Stehy, které jsou nevstřebatelné, se odstraňují 7. až 9. den. Prvních několik dnů je vhodné se snažit spát na zádech. Otoky v obličeji mizí během 10-15 dnů. Rekonvalescence je individuální, závisí na schopnosti hojení a celkovém přístupu pacienta. Pocit tahu kůže a porušení jemné dotykové citlivosti v operovaných místech jsou normálním průvodním jevem a postupně se upraví během několika týdnů. Rovněž mírné otoky a prosáknutí kůže se může přechodně objevovat, zejména v teplejším roční období. Líčení po faceliftu je možné zhruba týden po odstranění stehů, barvení vlasů tmavými barvami za čtyři až šest týdnů po operaci. Po dobu nejméně 3 měsíců po operaci není vhodné vystavovat obličej intenzivnímu slunečnímu záření!

Potřebná laboratorní vyšetření k operaci

malý KO, Quick, aPTT

Možné komplikace

Neexistuje chirurgický zákrok bez eventuálních komplikací. Poměrně častou komplikací po liftingu obličeje je pooperační krvácení, které může prodloužit dobu hojení a vstřebávání otoku a modřin o týdny. Časté mírné snížení citlivosti kůže v obličeji odeznívá spontánně během několika týdnů. Další velmi řídkou komplikací je infekce a následující zánět. Výjimečně může také dojít k poranění nervu(ů) v operované oblasti, které zhoršuje mimiku čela nebo rtů a úst. Většinou se tato poranění hojí spontánně. Hojení je poměrně dlouhé, často i řadu týdnů. Hojení jizev v obličeji je velmi dobré a jizvy prakticky nejsou viditelné.

U kosmetických operací nejde o perfektnost v detailech, ale o harmonický a estetický výsledek.

Facelift SMAS Před/Po

facelift smas2.jpg

MACS lift Před/Po

QUICK LIFT-8.jpg